|
Bram
|
Iedere organisator kan zijn/haar toernooien mee laten tellen voor De Nederlandse Magiccompetitie 2009. Voor meer informatie: stuur mij een bericht/e-mail. Alleen toernooien die overdag gespeeld worden, kunnen meetellen voor De Nederlandse Magiccompetitie. Side-events van deze toernooien tellen ook mee.
Op ieder toernooi dat een onderdeel is van De Nederlandse Magiccompetitie 2009 krijgen de spelers punten voor de ranglijst gelijk aan de behaalde matchpunten. Punten behaald tijdens een top 8 en tijdens side-events tellen ook mee. De punten van de Dutch Masters 2008 tellen dubbel. Bij de Pro Tour Qualifiers en National Qualifiers telt alleen het beste resultaat uit iedere serie (de toernooien die kwalificeren voor dezelfde Pro Tour of Nationals).
De ranglijst loopt van 20 december 2008 tot en met 29 november 2009.
Bij een gelijk aantal punten beslist het aantal gewonnen toernooien wie er hoger komt te staan; is ook dat gelijk dan beslist het aantal gespeelde toernooien wie er hoger komt te staan. Indien ook dat gelijk is bij een voor de prijzen belangrijke plaats dan wordt er een beslissingsmatch Solomon Draft gespeeld direct na afloop van het laatste toernooi dat meetelt voor de ranglijst. De organisator kan er in plaats daarvan ook voor kiezen beide spelers de hogere prijs te geven.
Prijzen 1e plaats: kwalificatie voor de Dutch Masters en Bramvitational 2e t/m 4e plaats: kwalificatie voor de Bramvitational 5e t/m 8e plaats: gratis deelname aan de Last-Chance Qualifier voor de Bramvitational 9e t/m 16e plaats: € 5,- korting op deelname aan de Last-Chance Qualifier voor de Bramvitational
De organisator van De Nederlandse Magiccompetitie kan deze regels zonder aankondiging vooraf aanpassen indien hij dat noodzakelijk acht voor een goed verloop van de competitie of om enige andere reden.
|
|
|
|
« Laatste wijziging: 11.08.2009 - 15:52:02 door Bram »
|
|
|
|
|
|
Bram
|
|
|
|
|
« Laatste wijziging: 26.11.2009 - 18:12:10 door Bram »
|
|
|
|
|
|
Bram
|
|
|
|
|
« Laatste wijziging: 10.11.2009 - 09:29:44 door Bram »
|
|
|
|
|
|
Bram
|
Eén plaats voor de Bramvitational 2009 met kans op plaatsing voor de Dutch Masters 2009 mag door de toernooiorganisator worden ingevuld. Hiervoor komen in principe niet in aanmerking: | 1. | Hoofdscheidsrechters, organisatoren en sponsors van toernooien van De Nederlandse Magiccompetitie; | | 2. | Spelers die buiten de top 64 van De Nederlandse Magiccompetitie zijn geëindigd; | | 3. | Spelers die zijn uitgekozen door de organisator voor deelname aan de Dutch Masters 2007; |
Bij het maken van een keuze let ik op vijf dingen (in alfabetische volgorde): * gespeelde toernooien * gewonnen toernooien * plaats op de ranglijst * resultaten op internationale toernooien * sociale factor (tegen wie speel je graag op een toernooi; wie heeft er altijd een leuk deck; wie is er belangrijk voor Magic in Nederland) Twee plaatsen voor de Bramvitational 2009 zonder kans op plaatsing voor de Dutch Masters 2009 mogen ook door de toernooiorganisator worden ingevuld. Deze zijn voor (hoofd)scheidsrechters, organisatoren en sponsors van toernooien van De Nederlandse Magiccompetitie.
|
|
|
|
« Laatste wijziging: 27.11.2009 - 23:20:48 door Bram »
|
|
|
|
|
|
Bram
|
|
|
|
|
« Laatste wijziging: 26.11.2009 - 18:30:26 door Bram »
|
|
|
|
|
RichardD
Judge
Legend

At your service!
|
Bram, ik wil graag de eerste zijn die hier aangeeft dat het FANTASTISCH is dat dit allemaal nu al bekend is. Ik zal ook zeer zeker mijn best gaan doen om een plekkie in ??n van deze toernooien te bemachtigen. 
|
|
|
|
|
|
Kaarten doen niet dingen die er volgens de oracle niet op staan!
|
|
|
|
Carnal
|
ik zeg dat ik niet ga nazeggen richard al zegt (ookal had ik wel zoiets in gedachte)
maar Richard 1 van die tournooien, why not all!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
Wijziging: Pro Tour Qualifiers kunnen niet meetellen voor De Nederlandse Magiccompetitie.
Nu de organisatie van PTQ's bij individuele organisatoren ligt, zou het mogelijk zijn deze mee te tellen. Echter, PTQ's zijn geen open toernooien. Met 15 per jaar, veel rondes en top 8 zouden deze een belangrijke manier zijn om aan punten voor de ranglijst te komen. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover spelers die geen PTQ's mogen spelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
De regels voor het Auction Constructed van de Bramvitational zijn aangepast. Dit zijn de nieuwe regels:
Ronde 1 t/m 3: Auction Constructed Iedere speler dient een constructed deck en twee decklists mee te nemen. Je mag zelf een formaat kiezen: Legacy, Extended, Standard of Block constructed. Bij Block constructed mag je zelf het block kiezen. Het moet wel een serieus deck zijn met vooral voldoende mogelijkheden om te winnen. Als je aan dit toernooi mee mag doen, heb je voldoende gewonnen om te weten wat een serieus constructed deck is. Als je toch twijfelt of een deck mag, is het verstandig om dat VOORAF aan mij te vragen, zodat je eventueel nog een ander deck kunt regelen.
Aan het begin van iedere match bekijk je elkaars decklijst en/of deck en vervolgens ga je bieden wie met welk deck mag spelen. Je kunt bieden in kaarten en/of levens, waarbij kaarten altijd belangrijker is dan levens. Voor iedere oneven kaart die je biedt (de 1e, 3e, 5e etc.), begin je iedere game met een kaart minder. Voor iedere even kaart die je biedt, begint je tegenstander iedere game met een kaart meer. Als je levens biedt, begin je iedere game met zoveel levens minder. Na afloop van de match worden de decks aan hun eigenaar teruggegeven.
Er zal 70 minuten per ronde zijn, waarvan maximaal 5 minuten voor het bekijken van elkaars deck.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Blaat Kwadraat
|
Wijziging: Pro Tour Qualifiers kunnen niet meetellen voor De Nederlandse Magiccompetitie.
Nu de organisatie van PTQ's bij individuele organisatoren ligt, zou het mogelijk zijn deze mee te tellen. Echter, PTQ's zijn geen open toernooien. Met 15 per jaar, veel rondes en top 8 zouden deze een belangrijke manier zijn om aan punten voor de ranglijst te komen. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover spelers die geen PTQ's mogen spelen.
Hoi Bram, wederom goed bezig, net als afgelopen jaren. Maar goed, als je zegt dat opmerkingen & suggesties welkom zijn: ik vind het jammer dat de PTQ's niet meetellen. Dat zijn zo'n beetje de enige toernooien die ik speel (...figures). Wie zijn de mensen die niet mogen meedoen aan de PTQs, toch alleen de pro's? Spelen zij dan wel mee aan de andere (vaak kleinere) toernooien (...behalve Robert  ) ? Op deze manier lijkt het een beetje alsof je de competatievere-magic spelers wilt weren... succes met alle organisaties!
|
|
|
|
|
|
 The foolish wish for that which they desire, The cunning wish for that which they require.
|
|
|
|
Michiel Hagen
|
Hoi Bram, wederom goed bezig, net als afgelopen jaren. Maar goed, als je zegt dat opmerkingen & suggesties welkom zijn: ik vind het jammer dat de PTQ's niet meetellen. Dat zijn zo'n beetje de enige toernooien die ik speel (...figures). Wie zijn de mensen die niet mogen meedoen aan de PTQs, toch alleen de pro's? Spelen zij dan wel mee aan de andere (vaak kleinere) toernooien (...behalve Robert  ) ? Op deze manier lijkt het een beetje alsof je de competatievere-magic spelers wilt weren... succes met alle organisaties! Ik zie het eerder als de niet competatieve toernooien (non-PTQ's) promoten, lijkt me geen verkeerde zaak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
wederom goed bezig, net als afgelopen jaren. Maar goed, als je zegt dat opmerkingen & suggesties welkom zijn: ik vind het jammer dat de PTQ's niet meetellen. Dat zijn zo'n beetje de enige toernooien die ik speel (...figures). Wie zijn de mensen die niet mogen meedoen aan de PTQs, toch alleen de pro's? Spelen zij dan wel mee aan de andere (vaak kleinere) toernooien (...behalve Robert  ) ? Op deze manier lijkt het een beetje alsof je de competatievere-magic spelers wilt weren... Er zijn twee Nederlandse spelers die het hele jaar geen PTQ's mogen spelen, waarvan Robert inderdaad de enige is die regelmatig andere toernooien in Nederland speelt. Echter: dat maakt het niet minder belangrijk. Ik denk dat een speler die geen PTQ's mag spelen geen kans maakt op de bovenste plaatsen van de ranglijst als de PTQ's meetellen. Dat vind ik niet eerlijk tegenover een speler die vorig jaar nog bovenaan stond en dus duidelijk voldoende toernooien speelt om rekening met hem te houden. Verder is het meetellen van PTQ's ook nadelig voor spelers die zich vroeg in het seizoen plaatsen (overigens: nog gefeliciteerd!). Het zou dan meer punten opleveren om eerst een paar PTQ's niet te winnen. Het is absoluut niet de bedoeling competitieve magic-spelers te weren - het is juist de bedoeling om ze aan te moedigen m??r te spelen dan alleen de PTQ's. Maar (zoals Michiel al opmerkte) ik vind het juist belangrijk om de gewone toernooien iets extra's te bieden. Als ik de PTQ's mee laat tellen, zijn dat zodanig veel matches dat de spelers die alleen overige toernooien spelen het niet meer halen. Terwijl ik dit schrijf, bedenk ik mij dat het wel mogelijk zou zijn om per speler de beste PTQ van iedere serie mee te tellen. Daarvoor is wel een aanpassing nodig in het Excel-bestand waarmee ik de ranglijst bijhoud. Ik zal B2 eens vragen of dat mogelijk is...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Carnal
|
De regels voor het Auction Constructed van de Bramvitational zijn aangepast. Dit zijn de nieuwe regels:
Ronde 1 t/m 3: Auction Constructed Iedere speler dient een constructed deck en twee decklists mee te nemen. Je mag zelf een formaat kiezen: Legacy, Extended, Standard of Block constructed. Bij Block constructed mag je zelf het block kiezen. Het moet wel een serieus deck zijn met vooral voldoende mogelijkheden om te winnen. Als je aan dit toernooi mee mag doen, heb je voldoende gewonnen om te weten wat een serieus constructed deck is. Als je toch twijfelt of een deck mag, is het verstandig om dat VOORAF aan mij te vragen, zodat je eventueel nog een ander deck kunt regelen.
Aan het begin van iedere match bekijk je elkaars decklijst en/of deck en vervolgens ga je bieden wie met welk deck mag spelen. Je kunt bieden in kaarten en/of levens, waarbij kaarten altijd belangrijker is dan levens. Voor iedere oneven kaart die je biedt (de 1e, 3e, 5e etc.), begin je iedere game met een kaart minder. Voor iedere even kaart die je biedt, begint je tegenstander iedere game met een kaart meer. Als je levens biedt, begin je iedere game met zoveel levens minder. Na afloop van de match worden de decks aan hun eigenaar teruggegeven.
Er zal 70 minuten per ronde zijn, waarvan maximaal 5 minuten voor het bekijken van elkaars deck.
zou je dit nog eens beter kunnen uitleggen voor mij ? ik heb wellis van silent auction draft gehoort maar daar snapte ik ook het hele idee niet egt van. meschien is hethandig als je een voorbeeld geeft? als het deck uitmaakt gebruik dan maar legacy: 4color giftstil en dreadstalker (deze hebben bijde namelijk redelijk algemeen bekende lijsten).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
zou je dit nog eens beter kunnen uitleggen voor mij ?
ik heb wellis van silent auction draft gehoort maar daar snapte ik ook het hele idee niet egt van. meschien is hethandig als je een voorbeeld geeft? als het deck uitmaakt gebruik dan maar legacy: 4color giftstil en dreadstalker (deze hebben bijde namelijk redelijk algemeen bekende lijsten).
Iedere speler neemt een constructed deck mee. Een deck waarmee je ook op een ander toernooi zou willen spelen. Dus niet 60 land. Voordat je begint met spelen, ga je eerst bieden voor wie welk deck mag spelen. Voorbeeld: speler A heeft een Legacy-deck, speler B een Standard-deck. Speler A opent de bieding met een bod van 1 kaart en 2 levens. Speler B mag nu het bod accepteren of een hoger bod doen. Als speler B het bod accepteert, kiest speler A een deck (waarschijnlijk het Legacy-deck) en begint hij iedere game met 6 kaarten en 18 levens. Speler B vind het verschil in decks echter een stuk groter en biedt 2 kaarten en 0 levens. Als speler A het bod accepteert, kiest speler B een deck en begint hij iedere game met 6 kaarten en 20 levens, terwijl speler A iedere game met 8 kaarten (en 20 levens) begint. Zo kan er nog een tijdje doorgeboden worden. Dit heeft overigens niets met Silent Auction te maken. Silent Auction is een draftformaat en zal op de Dutch Masters worden gespeeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
Wijziging: de beste PTQ van iedere serie zal meetellen. Voor de NKQ's en het NK samen geldt hetzelfde. Dit betekent wel dat de score van deze toernooien pas in de ranglijst zal worden verwerkt als de serie is afgelopen. De serie telt mee voor de ranglijst waarvoor het laatste toernooi van de serie mee zou tellen. Bij de Pro Tour Qualifiers en National Qualifiers telt alleen het beste resultaat uit iedere serie (de toernooien die kwalificeren voor dezelfde Pro Tour of Nationals).
|
|
|
|
« Laatste wijziging: 31.07.2009 - 16:58:01 door Bram »
|
|
|
|
|
|
Bram
|
De Bramvitational 2009 is op zondag 13 december.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RichardD
Judge
Legend

At your service!
|
Wordt moeilijk voor mij om nog een slot mee te pikken... Moet ik toch ECHT mijn best gaan doen  PS; Mag ik uberhaupt wel meedoen aan het toernooi aangezien ik het NK hebt ge-headjudged?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
Wordt moeilijk voor mij om nog een slot mee te pikken... Moet ik toch ECHT mijn best gaan doen  PS; Mag ik uberhaupt wel meedoen aan het toernooi aangezien ik het NK hebt ge-headjudged? Ja, je kunt je gewoon plaatsen. Je komt alleen niet in aanmerking voor plaats 32 (keuze organisator) omdat je het NK hebt geheadjudget.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RichardD
Judge
Legend

At your service!
|
Wordt moeilijk voor mij om nog een slot mee te pikken... Moet ik toch ECHT mijn best gaan doen  PS; Mag ik uberhaupt wel meedoen aan het toernooi aangezien ik het NK hebt ge-headjudged? Ja, je kunt je gewoon plaatsen. Je komt alleen niet in aanmerking voor plaats 32 (keuze organisator) omdat je het NK hebt geheadjudget. Nouja, dan moet ik de 23ste maar goed mijn best doen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bram
|
De Dutch Masters 2009 is op zondag 20 december. Uiteraard zullen er op die dag ook toernooien zijn voor niet-geplaatste spelers. In ieder geval Legacy en waarschijnlijk een Trial, maar zonder een Grand Prix schema voor volgend jaar is het nu nog niet mogelijk om aan te geven welk formaat en waarvoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|