ð Uitgebreid zoeken
Welkom, je kan inloggen of registreren

(Usernaam, Wachtwoord en Sessie lengte)

Forum index  Help  Zoek  Kalender  Inloggen  Registreren
+  KV Deckmasters  Webmasters: Kenny , MoD 
|-+  Magic the Gathering  Global Mods: Frank , Jaapmans 
| |-+  Spoilers & Rumors  Board Mod: MoD 
| | |-+  [M10] Core set
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 17 Print
Auteur Onderwerp: [M10] Core set  (gelezen 12270 keer)
Crunchy Frog
Legend

Bekijk profiel WWW
[M10] Core set
« Gepost op: 23.02.2009 - 09:50:01 »

« Laatste wijziging: 23.02.2009 - 09:50:41 door Aazhyd » Gelogd

"Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries. "
thepouw
Lord

Bekijk profiel
Re: [M10] Core set
« Antwoord #1 Gepost op: 23.02.2009 - 10:07:37 »

dat lijkt me een erg grote verandering. core set drafts gaan nog populairder worden op MTGO. En bestaande spelers moeten weer meer kaarten gaan kopen om hun collectie op pijl te houden.

Arco
Noble

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 23.02.2009 - 10:16:57 »

Voor mij zijn de belangrijkste veranderingen:
-Definitef 4 serieuze sets per jaar (geen unglueds, geen core sets die 100% reprints zijn).
-50% nieuwe kaarten in core sets, 50% reprints
-Core sets nog maar ruim een jaar in Standard in plaats van 2.
-Kleinere core sets, maar wel mythics.
-Zoals ik al verwachtte vanaf nu alle core sets black bordered.

Meer nieuwe kaarten, meer interessante sets, altijd goed voor de handelaar. Hopelijk kunnen de spelers het ook bijhouden. Maakt Magic voor beiden in ieder geval levendiger lijkt me.
« Laatste wijziging: 23.02.2009 - 10:17:57 door Arco » Gelogd

I'll take that. You won't need it when the revolution comes.
sidonia
Pro-Player
Legend

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23.02.2009 - 10:17:56 »

Geen Ravnica duals dus. Rudy en Sven waren er gisteren nog bijna zeker van dat die erin gingen zitten.

Omdat ik het waard ben. Bram toch ook?
Crunchy Frog
Legend

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 23.02.2009 - 10:21:18 »

* Lorwyn planeswalkers komen wel alle 5 terug. En nog 4 andere Mythics zijn reprints.
* Core sets hebben een overlap van 3 maanden (juli - oktober) in standard.

Vooral het feit dat er nieuwe kaarten in zitten, maakt het heel anders. Voorheen kon
je een handjevol kaarten kopen en verder de core set negeren.

« Laatste wijziging: 23.02.2009 - 10:38:00 door Aazhyd » Gelogd

Arco
Noble

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 23.02.2009 - 10:29:37 »

Komen ook wel erg veel nieuwe kaarten uit in korte tijd nu: 3 sets in ruim 5 maanden.

Begin feb 2009: Conflux

--3 maanden--

Begin mei 2009: 2e expansion

--ruim 2 maanden--

Half juli 2009: core set

--kleine 3 maanden--

Begin okt 2009: nieuwe standalone

I'll take that. You won't need it when the revolution comes.
thepouw
Lord

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 23.02.2009 - 10:36:32 »

Komen ook wel erg veel nieuwe kaarten uit in korte tijd nu: 3 sets in ruim 5 maanden.

Begin feb 2009: Conflux

--3 maanden--

Begin mei 2009: 2e expansion

--ruim 2 maanden--

Half juli 2009: core set

--kleine 3 maanden--

Begin okt 2009: nieuwe standalone

erg fijn voor een MTGO speler die alleen limited speelt: veel keuze, afwisseling en de kaarten blijven misschien wat duurder, zodat je beter kan verkopen. Voor de constructed player lijkt me dit wel duur, maar ook wel leuk gezien de kaartpool lekker groot is.
svenman
Pro-Player
Lord

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 23.02.2009 - 11:14:41 »

Geen Ravnica duals dus. Rudy en Sven waren er gisteren nog bijna zeker van dat die erin gingen zitten.

En ik dacht dat 11th edition de laatste core set zou zijn Smiley

There ought to be a law
Against you comin' around
You should be made
To wear earphones
trekdrop
Noble

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 23.02.2009 - 11:21:05 »

Afgelopen jaren waren er anders behoorlijk wat kaarten T2 legal

3 jaar geleden: Kamigawa, Ravnica, 9th, Coldsnap
2 jaar geleden: Ravnica, 9th, Coldsnap, Time Spiral
1 jaar geleden: Time Spiral, 10th, Lorwyn, Shadowmoor
Nu: 10th, Lorwyn, Shadowmoor, Shards of Alara

Waarbij 10th groter is dan 9th en 9th weer groter was dan vorige nth edition sets.
Coldsnap en Shadowmoor als extra blocks
Time Spiral als extra grote set dankzij reprints.

Vanaf Shards of Alara alle sets kleiner.

Dus ik denk dat het wel meevalt met toename card pool; zeker als reprints in M10 ook uit T2 komen.

Trouwens; Serra Angel nu (weer) als uncommon. Dat is wel gunstig dat ze dus niet beroerd zijn oude klassiekers niet meer rare te printen
omdat helaas de standaard voor creatures tegenwoordig veel hoger is.

Officieel voorzitter van de Anniek-fanclub
Gee
Legend

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 23.02.2009 - 12:48:39 »

Da?s een flinke verandering! Ik zie voor- en nadelen voor mezelf en Magic in het algemeen.
In het algemeen vind ik het een verbetering. De formaten (Standard/Extended) blijven nieuwer/frisser omdat er nieuwe kaarten uitgebracht worden i.p.v. reprints. Maar alleen als die kaarten althans ?cht iets toevoegen (hoeveel kaarten uit 10th worden nu in Standard/Extended gespeeld?). Ook is het een pluspunt dat de set geschikt wordt voor limited.10th Edition draft was waardeloos omdat er geen ?diepgang? in zit. Ik hoop dat het beter is dan Coldsnap, dat was ook niet ?cht leuk om te draften. Een goed draftbare set zorgt ervoor dat er voldoende boosters opengemaakt worden waardoor losse kaarten (hopelijk) betaalbaar zijn. Ook is het beter dat er meer ?cht leuke kaarten inzitten (planeswalkers etc.) in plaats van eenvoudige beesten/effecten.
Het nadeel voor mij persoonlijk is dat ik meer nieuwe kaarten/boosters/boxen moet kopen om bij te blijven. Zeker omdat er nieuwe multicolor landjes inzitten die niet eerder zijn uitgebracht. Is dat het waard voor de beperkte hoeveelheid Standard/Extended toernooien in NL? Zijn de nieuwe mythic rares ?must haves? voor toernooien of niet? Een paar van de mythic rares van Shards zijn toch wel erg goed/leuk en dus prijzig (Tezzeret/Elspeth).

We zullen het wel zien.

Give a man a fish, and you'll feed him for a day.
Teach a man to fish, and he'll buy a funny hat.
Talk to a hungry man about fish, and you're a consultant.
Crunchy Frog
Legend

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 23.02.2009 - 13:05:34 »

Het lijkt mij trouwens wel een goed idee om de drafts op het NK te doen
met 1x Shards block en 1x Core set.

(En ik begrijp best dat goed plannen van het NK lastig is met zo?n core set
wijziging.)

collectocrat
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 09.03.2009 - 20:04:55 »

-Definitef 4 serieuze sets per jaar (geen unglueds, geen core sets die 100% reprints zijn).

Meer nieuwe kaarten, meer interessante sets, altijd goed voor de handelaar. Hopelijk kunnen de spelers het ook bijhouden. Maakt Magic voor beiden in ieder geval levendiger lijkt me.

En over twee jaar flikkeren ze er nog een 5e set per jaar bij. Volgens mij maken ze standard zo alleen maar doder.
Jethro
Legend

In het echt ook zo'n eend

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 09.03.2009 - 20:57:00 »

En over twee jaar flikkeren ze er nog een 5e set per jaar bij. Volgens mij maken ze standard zo alleen maar doder.

Laten we anders geen nieuwe sets meer uitbrengen. Kijken hoe lang alles dan blijft leven.

overigens worden er echt heel veel kaarten uit de core set gespeeld. Standard zou ook (enorm) veranderen zonder dingen als Treetop Village, Remove Soul, Birds of Paradise en de painlands

collectocrat
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 09.03.2009 - 22:00:40 »

Het is gewoon doodzonde want volgens mij wordt er totaal niet aan langetermijnplanning gedaan bij Wizards.

Zomaar een conversatie tussen een doorgewinterde magicspeler en een speler die wil gaan beginnen:

"Ja om dit deck te spelen kosten deze 8 kaarten 200 euro en de rest van je deck kost zo'n 200 tot 300 euro. En om de drie maanden moet je nog rond de 50 euro uitgeven om je deck up-to-date te houden. En dat is alleen dit jaar, volgend jaar kan je weer opnieuw beginnen."

"Kan ik volgend jaar dan niet met die kaarten spelen"?

"Ja je kan dan extended spelen. "

"Oh en wat heb ik daar verder voor nodig?

"Een kwart van de kaarten die je nu al hebt, waaronder deze 8 van 200 euro, maar die zijn dan nog maar 80 euro waard? En de rest moet je bijkopen."

"Wat dan bijvoorbeeld?"

"Nou de shock duals bijvoorbeeld." Maar over een jaar komen ze weer met een nieuwe set dubbellandjes. Die heb je dan nodig voor standaard. Je kan ze dan ook ook voor extended gebruiken. Maar dat betekent dat je shockduals wel een kwart minder waard zijn. Vroeger brachten ze die soort kaarten nog wel eens terug in een basisset zodat je niet weer nieuw land hoefde te kopen maar tegenwoordig......" Hoe oud ben je eigenlijk?

"12

"Oh, geld zat dus."

Ja, en ook dit is ook wat zwaar gecharcheerd.
« Laatste wijziging: 09.03.2009 - 22:01:21 door Callahan » Gelogd
nielsieboi
Pro-Player
Lord

nielsieboi

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 09.03.2009 - 22:45:34 »

Tsja, er bestaat ook nog zoiets als lenen, werkt bij mij altijd heel goed.

het is je boi nielsieboi
Jethro
Legend

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 09.03.2009 - 22:53:20 »

en ruilen... wat ik niet meer nodig heb ruil ik weg, en ik moet toch zeggen dat ik precies geen geld heb verloren op het aanschaffen en afschaffen van mijn goyfs, om maar es wat te noemen.

collectocrat
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 09.03.2009 - 23:16:20 »

Tsja, er bestaat ook nog zoiets als lenen, werkt bij mij altijd heel goed.
Lenen werkt alleen maar als er genoeg mensen zijn in de lokale scene die wat uit te lenen hebben. In Groningen leent iedereen van Jasper. En wie te laat is speelt een suboptimaal deck. En juist de chase rares, Tarmogoyf is hier een heel mooi voorbeeld, die speelt iedereen in zijn deck dus die vallen haast niet te lenen. En de meeste beginnende spelers gaan niet meteen mee van Groningen naar Utrecht om daar van jou kaarten te lenen. En jij gaat je kaarten echt niet uitlenen aan iemand die je niet kent.

en ruilen... wat ik niet meer nodig heb ruil ik weg, en ik moet toch zeggen dat ik precies geen geld heb verloren op het aanschaffen en afschaffen van mijn goyfs, om maar es wat te noemen.
Ruilen? Hoe kom je aan die kaarten? Denk je dat een nieuwe speler er per week een x aantal drafts doorheen gooit om zo aan kaarten te komen om weg te ruilen? Ja als je je alleen op standard focust dan kan je zo met je kaarten omgaan maar als je je collectie wilt uitbreiden of ook extended wilt spelen, dan heb je die kaarten vaak ook nodig.

Tuurlijk het is allemaal wel mogelijk, en ik overdrijf soms een beetje, maar zo makkelijk als jullie het voordoen gaat echt niet altijd hoor.

« Laatste wijziging: 09.03.2009 - 23:18:32 door Callahan » Gelogd
MickyS
Pro-Player
Legend

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 09.03.2009 - 23:25:47 »

Jij bent echt de enige die ik er over hoor klagen hoor. In Utrecht is het iig nooit voorgekomen dat iemand niet met een deck kon spelen. Zelfs voor casual spelers die serieuzer gingen spelen.

Als je begint met magic dan ga je niet meteen een type 1 tournooi spelen lijkt me.
Kenny
KV Clublid + Webmaster
Legend

"Any head will do"

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 09.03.2009 - 23:42:45 »

Ik snap echt niet wat je nou wil Callahan, Hobbies kosten geld, hoeveel dat bepaal je zelf. Zeggen dat het te veel geld kost slaat nergens op want nogmaals, dat bepaal je zelf.

Sowieso snap ik niet waarom je dit bij iedere nieuwe set of vernieuwing die uitkomt weer moet roepen. Stop er dan gewoon mee ofzo.. (of ga een ander forum vervuilen)

Jethro
Legend

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 09.03.2009 - 23:49:11 »

Ruilen? Hoe kom je aan die kaarten?

"Ja om dit deck te spelen kosten deze 8 kaarten 200 euro en de rest van je deck kost zo'n 200 tot 300 euro. En om de drie maanden moet je nog rond de 50 euro uitgeven om je deck up-to-date te houden. En dat is alleen dit jaar, volgend jaar kan je weer opnieuw beginnen."

Die kaarten kun je weer verruilen. Natuurlijk moet je in het begin even investeren, maar dat moet je sowieso wel doen. Als je het dan vergelijkt met WoW, waar  je iedere fucking maand 20 euro in een sinkhole moet gooien kun je hier best wel lang doorteren op je begininvestering.
en zelfs als je iedere 3 maanden nieuwe kaarten moet kopen, hoe goedkoop is je hobbie dan? iedere 3 maanden een totale uitgave van rond de 150 euro voor je hobbietje, das een stuk goedkoper dan modeltreintjes of ieder weekend zuipen/snowboarden/door het land reizen.

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 17 Print 
Ga naar: