KV Deckmasters

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Double-faced cards op toernooidrafts  (gelezen 492 keer)

Claes

• Pro Player
  • Lord
    • Bekijk profiel
Double-faced cards op toernooidrafts
« Gepost op: 24.09.2017 - 18:50:17 »

Wat zijn tegenwoordig de regels voor double-faced cards op PPTQ top8s, GP dag2 en/of RPTQ top8? Alle boosters sleeved of bij 1ste booster announcen?

lwdegenh

• Judge
  • Noble
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Double-faced cards op toernooidrafts
« Reactie #1 Gepost op: 25.09.2017 - 09:00:51 »

Het enige dat de MTR erover zegt is dat double faced kaarten op ieder moment getoond mogen worden. In principe is het aan de TO/headjudge om te beslissen hoe hier precies mee om wordt gegaan.

Ik verwacht dat op PPTQ's het announced zal worden, dat op GP's er gesleeved wordt, en dat het op RPTQ's wisselt afhankelijk van de uitstraling die de TO wil hebben. Als het belangrijk voor je is, is het echter verstandig om tijdig aan een judge te vragen welke methode er gebruikt wordt.

Claes

• Pro Player
  • Lord
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25.09.2017 - 11:58:31 »

Het is belangrijk voor me want ik wil drafts oefenen op de manier die ik tegen zal komen op toernooien. Bovendien heeft het me ooit een ProTour kwalificatie gekost.

thekk

• Noble
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27.09.2017 - 15:56:40 »

Dat verschilt per type rules enforcement level die tijdens het event geldt. Professional (dag 2 van Limited GP, Pro Tour, WMC): gesleeved. Alle andere events (o.a. PPTQ, RPTQ, WMCQ aka NK): niet gesleeved.

Een ander ezelsbruggetje: als het product normaliter met stempel wordt aangeleverd, doet Wizards het, als er DFCs in de set zitten, ook nog in een sleeve voor je. :)

Bron: wizards artikel.

Ik vermoed dat de reden hiervoor is dat men op professional wordt geacht te weten wat de tekst van de gehele kaart is, dus is het niet noodzakelijk om de achterkant te kunnen lezen. Op lagere RELs wordt dat niet verwacht, dus is daar noodzakelijkerwijs de positie van de gehele kaart ook publieke info.

Zie hieronder
« Laatst bewerkt op: 28.09.2017 - 22:53:20 door thekk »
Ik doe mijn best de pptq winnaars en andere PT gekwalificeerden bij te houden. Mis je iemand in de lijst? Stuur me een berichtje!

thekk

• Noble
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28.09.2017 - 22:52:42 »

In tegenstelling tot de vorige berichten, zullen professional REL drafts met Ixalan ook niet gesleeved worden door Wizards, conform deze geupdate FAQ. Ixalan drafts zullen dus op alle RELs niet gesleeved zijn.
Ik doe mijn best de pptq winnaars en andere PT gekwalificeerden bij te houden. Mis je iemand in de lijst? Stuur me een berichtje!

Claes

• Pro Player
  • Lord
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29.09.2017 - 12:50:06 »

Dat vind ik persoonlijk jammer, maar bedankt voor de info.

RvdO

• Pro Player
  • Lord
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29.09.2017 - 13:30:03 »

Echt bizar. Wanneer gaan ze nu eens stoppen met deze kaarten, want ik neem niet aan dat ik de enige ben ie het verschrikkelijk vind hiermee te draften. eerst kijken wie wat heeft geopend aan een tafel en daarna in de gaten houden wie welke kaart pakt.

thekk

• Noble
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03.10.2017 - 09:19:24 »

Tijdens top8 draft van de PPTQ in Dronten werd aan spelers gevraagd om:
  • tijdens de draft de DFC die geopend werd, te benoemen;
  • zodra je een DFC draft, dit verbaal te communiceren, zodat spelers niet hoeven te kijken wat er gedraft wordt.
Niet ideaal, maar het zorgde er iig voor dat je niet de stapeltjes van tegenstanders hoeft te checken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit werkt tijdens een GP.

Anyway, als je het er niet mee eens bent, geef feedback aan Wizards. De afdeling Organized Play is bereikbaar via premierplay@wizards.com.

Claes

• Pro Player
  • Lord
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03.10.2017 - 14:21:47 »

Aan dovemansoren gericht, want de casuals vinden flip cards geweldig volgens hun marktonderzoek. Desalniettemin, elke klacht helpt.
Pagina's: [1]