DoelstellingTja, deze doelstelling is meer dan een keer ter discussie gesteld. Telkens is de vraag of we het forum een serieuzere inslag moeten geven en alle onzin moeten verbannen naar het Onzin gedeelte. Ik vind het altijd weer lastig en vind het makkelijk om mijn oordeel af te laten hangen van een ander idee:
De gebruikers van het forum bepalen de inhoud, kwaliteit en het uiterlijk van het forum. Wij moeten proberen om deze gebruikers een forum te geven waar ze allemaal blij mee zijn.Wat zal dan de doelstelling van dit forum moeten worden... Dit is wel eens door ons verwoordt. Het slaat overigens op de hele site en dit is van geheugen:
KV Deckmasters is een Nederlandse site die probeert Nederlandse spelers van kaartspellen (nu vooral Magic) te bereiken met informatie over het spel. We proberen een casual omgeving te geven waarin de informatie en lol een rol spelen.En over de doelstelling: ik denk niet dat het veel zin heeft om ineens andere dingen te zeggen dan we tot nu toe al meer dan 4 jaar doen. Iedereen weet wat je in principe nou hebt aan deze site. Aan de ene kant houden we niet aan dat alles serieus en professioneel moet zijn, en aan de andere kant tolereren we geen pure Onzin, uitdagingen, vendettes en andere vervuiling.
InhoudEen ander ding wat hier besproken is, is het feit dat er soms nogal wordt afgeweken van het onderwerp in een draad. Het is duidelijk dat sinds de introductie van een aantal nieuwe mods onze mening hierover is veranderd. Ik wil dat graag even toelichten.
Na een periode van wanhoop in het oplossen van off-topic hebben we besloten om dit strenger aan te pakken en om te proberen om bepaalde draden op het spoor te houden waar ze gestart waren. Dit handhaven we door berichten te verwijderen.
Ook de indeling van de fora en de toevoeging van de 2 nieuwe nu, proberen we alles een plaats te geven en iedereen een plek te geven om over een onderwerp te praten. Het is soms opvallend hoe een onschuldige post van een gebruiker uitmondt in een totale ontsporing van het onderwerp.
ModeratenDoorgaand op het vorige wil is graag zeggen, dat het soms nodig is om meer te wissen dan wat er eigelijk fout is. Dit komt sowieso door onvrede van degene wiens posts in de prullebak liggen. Deze mensen beweren graag dat andere minstens net zo schuldig zijn als zij en vinden het hun recht dat andermans posts ook verwijderd moeten worden. In sommige gevallen is dat inderdaad zo en verdwijnt er meer dan strikt noodzakelijk. Als ik de helft van een uit de hand gelopen situatie verwijder, zal de situatie op een dood spoor eindigen (--> blijf in de NS-metafoor

) of weer verder gaan waar het gebleven was.
Veel gebruikers vinden het verwijderen van hun post als een grove belediging en zien niet waarom dit gedaan is. Ik begrijp dat het zonde is van je tikwerk, maar probeer ook eens te kijken of je kan vinden waarom het gedaan is. Meestal is het gesleutel om de draad weer op goed spoor te krijgen...
ModeratorsDan wil nog even ingaan op mijn collega's... De laatste tijd is een trend om deze mensen zwart te maken, aan te vallen en waar mogelijk te beledigen. Dit wordt gedaan uit onvrede over hun werk. Posts mogen soms niet verwijderd worden en men is het niet eens met hun mening... well, tough luck. Zoals al is gezegd: Mods zijn god op deze site. Dit klinkt heel stom, maar:
1. Deze mensen doen dit voor hun vrije tijd. Ze krijgen niet betaald en houden er niets aan over. Ik kan je vertellen dat we hier niet zitten om te kijken wie we weer eens kunnen pesten en beledigen, terwijl ze ons lekker niets kunnen maken.
2. Zonder mods wordt het echt niet beter. Been there, done that, t-shirt got stolen.
3. Iemand moet het laatste woord hebben in bepaalde situaties. We kunnen nou eenmaal hier niet de luxe van scheiding van staat en recht hebben, of een democratisch systeem, of een driedeling van het recht in rechter, beul en jury.
Het lijkt erop dat we nu moeten besluiten om iets heel stoms en ondemocratisch moeten doen. Ik wil eigenlijk niet meer zien dan mods openlijk worden aangesproken op hun werk. Als je problemen hebt met het werk van een mod, stuur een andere mod of hem een bericht erover. Waarom moet het niet meer openbaar:
1. Jouw bericht mag dan beschaafd zijn, een ander wil het misschien iets 'duidelijker' zeggen. Een derde is 'impulsief' (Copyright Zjoske) post het wat onvriendelijker waarna de rest van het forum er ook iets over kwijt wil.
2. Dit werkt niet motiverend (voor wie het niet opvalt, dit is een understatement). Mods zijn soms net mensen en vinden dit niet leuk.
3. 1 tegen 1 kan en dan kan je een goede discussie houden. 50 tegen 1 is niet eerlijk. Mods doen dit vrijwillig en ik vind niet dat je dit dan over je heen moet krijgen. Zeker als je (= mod) er niet om vraagt...
3. Het voegt weinig toe om dit soort dingen openbaar te maken. Hoogstens kan het dienen om jezelf beter te voelen en gelijk te krijgen. Ik zie hier dan geen voordelen in...
Juist.
Overigens gaat het hier om het werk van een mod. Als je commentaar hebt om een post of een mening... go for it

maar hou het netjes...